13 iunie 2006

Pe langa ei am trecut

Nu m-a apucat nici-o grija subita pentru ei. Pur si simplu imi mai amintesc de cate unul, fie ca mi-a fost sef, coleg, pacient, profesor sau prieten. Pe unii dintre ei as vrea sa-i revad, sa aflu ce s-a mai intamplat cu batranii, in special cu domnul E, violonistul (paralizat, dement si... terorist) si cu biata lui nevasta. Ce-o mai face doamna P? Ce-o mai face M? Tot tintuit in scaunul rulant in fata computerului? Tot fraierit de minunata doamna presedinte de la AHSR? Ce-o mai face cretina aia de sefa care a dus la faliment salonul de frumusete? Ce-o mai face O de cand a plecat in alt oras? Ce-o mai face minunatul doctor?
Dintre toti acestia numai pe doamna P am indraznit sa o caut de cand am plecat. Treceam intr-o zi prin centrul vechi al Bucurestiului, si mi-am zis: hai sa-i fac o supriza, o mai trai? Se pune si problema asta fiindca e singura, bolnava si cu un sold paradit, si depinde de un cadru metalic. S-a bucurat tare mult cand i-am calcat pragul casei sale umbroase, vechi, inghesuite, prafuite, pline de molii si cu sonorul TV dat la maxim. Nu s-a lecuit (nici nu m-as fi asteptat) nici acum de tigari (ceea ce a uimit-o candva pe doctorita A venita la un "consult" mai mult de complezenta, aceeasi care a indraznit sa afirme fara sa studieze prea mult cazul despre o tanara pacienta cu distrofie ca e tinuta prea mult "pe brate", ca e prea rasfatata, cand de fapt nu a vazut-o cum urca scarile sau cum se aseaza), pe care i le cumparam si eu din cand in cand. Si mi-a povestit cum era la un pas de moarte din cauza unei constipatii. I-am zis si eu ca m-am casatorit si ca m-am mutat. Si a mai trecut deja un an de atunci.
Pe restul nu i-am mai vazut, cu exceptia doctorului cu care era sa dau nas in nas la posta, bine ca nu m-a observat, fiindca am plecat pe sestache de la el, puteam sa pastrez cheia de la cabinet, dar i-am strecurat-o pe sub usa nesimtitului. L-am lasat cu ochii in soare fiindca asa a meritat. Si nu m-am ascuns de el neaparat din lasitate, cat din principul ca "de unde am plecat nu ma mai intorc, nici macar cu privirea".
La domnul E daca as merge acum ar fi poate prea tarziu.
Pe O l-am aflat printr-un search cu google in lista decoratilor de la Cotroceni cu ocazia participarii la JO de la Atena.
Si tot asa ar mai fi multi altii, cei de fata fiind doar niste exemple. Dar trec toti pe langa mine si eu pe langa ei si ne pierdem fiecare pe drumul lui mai departe.