15 aprilie 2007

Zi de vară până-n seară

La frecvenţa cu care insectele bâzâitoare îmi intră în casă pe geamurile deschise o dată cu valurile subţiratice de căldură pot să-mi imaginez că a venit direct vara şi că mă aflu chiar pe prispa căsuţei celei vechi de la ţară.
Cu scheletul vopsit în verde, cu pământ bătătorit pe jos în loc de ciment sau de lemn de pardosit, cu două găleţi de apă lângă intrare pe pridvor, cu două trei muşcate în oale vechi cu emailul ciobit într-un colţ, cu o sârmă de rufe de-a lungul (şi de-a latul, deşi impropriu spus, fiindcă prispa e în formă L) pe care zac zeci de cârpe şi ţoale uitate de vreme, cu ferestruicile mici (vopsite în verde) cu gratii de oţel, cu două oglinjoare zidite în peretele dat cu var, cu sacii de grâne, mălai şi făină, cu brădoaia de oţet (de prune? nu mai ştiu, trebuie să întreb) făcut în casă, cu scăunaşele (unele cu trei picioare) şi măsuţa pe care mamaie răsturna mămăliga (şi dacă mai are putere o mai răstoarnă încă) şi mai ales cu banca de lemn care e acolo de când mă ştiu, pe care musai să rătăcească o jumătate de coajă uscată de dovleac cu seminţe (uscate şi ele) sau căţei de usturoi în ea, banca pe care-mi puneam ciocănelele (sticluţele de injecţii) umplute cu apă când mă jucam şi mă băteam pe ele c-o verişoară, pe prispa asta e aşa de bine de lenevit vara, de strigat ecoul înspre coasta dealului care se vede în faţă ca de pe balcon şi pe care se răsfiră case de pe alte linii de drum, aşa de bine e de mâncat o salată bio cu castraveţi îngrăşaţi şi roşii pitice, de mâncat un ou cu jumări din tigaie sau zeamă de teci din strachină sau chisăliţă, aşa de bine de citit, deranjat doar de bâzâitul de insecte sau de câte-o găină ouătoare cotcodăcind de pe scara cuibarului sau din fânar, de-un curcan înfoiat, de puii de curcă înfometaţi, de-o vacă uitată priponită pe deal şi poate altele.
E vară deci. Ieri am inaugurat vara cu un grătar în grădină în spate, nu înainte de a tunde iarba. Azi cică ar mai urma unul, dar nu la noi. Cu puţin efort o să rezist să mă îmbuib (înainte de grătar e vorba şi de niscaiva nelipsite "Kaffee und Kuchen") ca să nu mă îngraş la loc. Stă scris aici, aşa că trebuie să mă ţin de cuvânt.
Săptămâna viitoare cică vin iar 15° C. :))