10 noiembrie 2006

Fratiorul meu "tembel"

Pe vremea cand fusese adus acasa aveam inca muci la nas. Era culcat pe patul din dormitor, invelit si legat bine. Nu puteam sa-mi dau seama ce e mai exact, daca este o papusa vie, daca dormea sau era doar o chestie cu ochi rasuflatoare.
Mai tarziu umbla prin casa in sosete de lana si fara chiloti si plangea la fiecare bobarnac sau cazatura. De la forma capului ii gasisem o porecla ciudata cu care intr-un timp il scoteam din sarite. Era (mai este inca) mamos si isi strica toate jucariile.
De-afara venea mai mereu smiorcaindu-se si plin de julituri sau vanatai. Noaptea ma teroriza cu energia lui de nazdravan si adormea mangaind marginea fetei de perna intre degete. De la gradinita se intorcea mereu cu desene inghesuite in buzunare. De-acolo adusese la un moment dat cateva cantecele in engleza pe care le-am invatat si eu de la el.
Cand a inceput sa mearga la karate abuza de picioare cand ne bateam. In vacante (si nu numai) era un mic terorist lenes si paracios. Intr-un an am facut intrecere: cine coloreaza mai repede si mai frumos paginile unor carti (aveam fiecare cate una identica). Intr-un alt an (sau poate acelasi) m-a lasat singura cu tataie cand a trebuit culegem o livada intreaga de prune. O vreme am fost amandoi rapperi. Dup-aia ne-am separat: el era rapper si eu maicalista. ;))
Cativa ani la rand eram cei mai talentati colindatori din bloc. Strangeam o gramada de bani, ii puneam impreuna si pe urma ne certam si ii imparteam la loc.
In gimnaziu era printre cei mai buni la mate. In liceu se apucase de teatru, de lucru la o revista (cand eram mici aveam propriile noastre reviste scrise de mana, desenate si cu poze decupate, mai tarziu mergea la palat la jurnalistica), si se lasase de mate. Ore intregi isi aranja in oglinda freza si tinuta si avea o groaza de admiratoare. Facultatea n-a mai vrut s-o termine. Nu i-a placut niciodata unde ajunsese.
A vandut sute de telefoane mobile. A invatat singur sa utilizeze computerul. A vandut sute de copii de cd-uri (dvd-urile erau inca rare) cu filme. A muncit o scurta perioada mult si degeaba la zapp si a plecat din cauza unui cretin. S-a apucat cu un fost prieten de asamblat mobila.
De vreun an si ceva (sau chiar doi, dar nu mai stiu, fiindca timpul a trecut pe langa mine fara sa imi dau seama) si-a deschis impreuna cu prietenul respectiv (desi zicea ca nu mai vrea sa se mai complice cu el, dar de care din fericire a scapat intre timp; prietenul era un tip tot cretin, infumurat, lenes si mincinos notoriu) si cu viitorul cumnat propria firma de comenzi online si vanzari de mobila cu site realizat de manuta lui.
Maine fratiorul meu s-a hotarat in sfarsit sa se insoare.
Iar eu nu sunt acolo.