23 septembrie 2008

Listă interminabilă

...de îmi place/nu-mi place. Nu m-a lepşuit nimeni încă, dar nici răbdare nu mai am.

+
Chagall, freziile, parfumul de liliac, îngheţata cu caramel, bomboanele cu lapte, începuturile, atingerea mâinilor sau a picioarelor pe sub masă, cuverturile de pat, ordinea în manieră proprie a lucrurilor din casă, să curăţ legumele într-o punguţă sau pe o bucată de hârtie (şi nu în chiuvetă), Band Of Horses, să cânt prin încăperi cu ecou (gen scara blocului sau biserici), mângâierile pe burtă ale lui T, să pun flori în grădină, să ajut un bătrân sau o persoană cu handicap sau un copil plângând să coboare pe scara rulantă, (mai nou) Hrabal, puzzle-urile nu prea mari, să cos la gobelin (deocamdată primul şi ultimul, rămas neterminat), să pun haine pe umeraş în magazin, să curăţ trandafirii (florile în general) de uscături/ofilituri, bomboanele cu cafea, Kirschstreuselkuchen, Käsekuchen, Thomas Godoj (superstarul, dar nu şi ceea ce cântă), portugheza cu accent brazilian, Madredeus, Van Gogh, pozele cu păsări, biciclete sau ganguri, marionetele, narcisele albe, trandafirii multicolori, să mă spăl pe mâini, cocktail-ul meu de cacao cu lapte şi un strop de cappuccino/cafea, Kochen und geniessen, să colecţionez reţete culinare, să decupez, să citesc în timp ce mestec în dulceaţa care fierbe, să găsesc în cutie scrisori private (ceea ce e tot mai rar), să scriu pe blog, să-mi fotografiez grădina, puii de găină de toate vârstele, să scarpin pisicile, să pup caii pe bot, să mă întind pe iarbă în grădină, oamenii comunicativi şi binedispuşi, ceaiurile cu rom, tiramisu, Debussy, vocile lui Bruce Springsteen, Chris Isaak, Michael Stipe, Cohen, veiozele, să citesc în tren/tramvai, să golesc cât mai repede ambalajele ca să le arunc, să cumpăr cărţi, să împachetez (artistic) daruri, să pun limba pe pereţi (gustul de calciu probabil), jachetele, zgomotul de lemne arzând în sobă, mesele în familie când ne ducem pe la ţară, casa bunică-mii, lăzile de zestre vechi pictate etc

-

ciorba de burtă, carnea de miel, mincinoşii, beţivii, oamenii închişi, cei care au tendinţa să certe, să se răstească sau să umilească, neîngrijiţii, pantofii cu toc mare sau ascuţit sau ambele (deci incomozi), patul deranjat, să mă întind în aşternut în alte haine decât pijamaua, clienţii care fură, mănâncă sau îşi lasă câinii să-şi facă nevoile în magazin, cei care fură flori din grădină, cei care au furat ca fier vechi grătarul de la intrarea în scara blocului din Bucureşti (grătar care a rezistat până atunci cel puţin 20 de ani), să fiu nevoită să mă pup cu diverşi nespălaţi, zgomotul aspiratorului vecinilor de deasupra, scandalagiii, simetriile, propriile mâini şi picioare îngheţate, mitocanii cu pachet de muşchi şi creier zero, iepuraşul de paşti, superevlavioşii care-şi fac crucile până-n pământ, care-l invocă pe Bunul D-zeu peste tot, dar te toacă pe la colţuri cu proximele ocazii, lipsa de buzunare, spatele dezgolit (mi se face frig), nespălaţii, Paul Potts, intonaţia de tabloidişti a distruşilor care prezintă ştirile şi reportajele la televiziunile româneşti, să plâng în public (mă abţin pe cât pot), să spun te iubesc celor din familie (cred că nu mai e necesar), „mimozele” şi sclifositele, pretenţioşii, snobii, Jörg Pilawa de la ARD, fricoşii absurzi, să şterg praful, să dau telefoane la necunoscuţi sau să răspund la telefon etc